کلینیک زیبایی مشهد : فوق تخصص جراحی زیبایی و درمانی در مشهد

رایگان مشاوره بگیرید :

0902-8136132
کلمه مورد نظر خود را سرچ کنید
لوگو وبسایت موبایل

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در مشهد + هزینه در سال 1403

جراحی زیبایی گوش یکی از جراحی ها هست که روی لایه بیرونی گوش انجام می شود و باعث می شود ظاهر گوش مناسب باشد این نوع عمل جراحی روی شنوایی فرد هیچ تاثیری چه مثبت و چه منفی ندارد. میل به زیبایی در همه وجود دارد و باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود اگر کسی دارای شکل ظاهری گوش نامناسبی باشد مخصوصا در سنین پایین تر که هم بیشتر تحت تاثیر اطراف قرار میگیرند و هم اگر مورد تمسخر قرار بگیرند باعث رنجش زیاد آنها می شود بهتر هست در همان سنین پایین به فکر این عمل بود.

جراحی زیبایی گوش، به عنوان یک روش جراحی پلاستیکی، برای اصلاح شکل و اندازه گوش‌ها انجام می‌شود. این جراحی معمولاً برای افرادی که مشکلاتی مانند گوش‌های بزرگ، گوش‌های بلند، گوش‌های پهن، گوش‌های خمیده و یا گوش‌هایی با شکل‌های غیرطبیعی دارند، مناسب است.

جراحی زیبایی گوش، به دو شکل انجام می‌شود:

۱- اندازه‌گیری دوباره گوش: در این روش، اندازه گوش از نظر طول و پهنای آن به نحوی تغییر می‌کند که شکل ظاهری آن بهبود یابد.

۲- اصلاح شکل گوش: در این روش، شکل گوش از نظر خمیدگی یا تورم صورت گرفته تغییر می‌کند. برای مثال، در برخی موارد، جراحی لابیا، برای کاهش حجم گوش‌ها و اصلاح شکل آن‌ها انجام می‌شود.

جراحی زیبایی گوش در مشهد

 

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی چیست؟

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی یکی از عمل های جراحی صورت در حوزه زیبایی هست که روی گوش انجام می شود همانطور که در بالا خدمت شما بیان شد این عمل روی قسمت بیرونی گوش انجام می شود. این نوع عمل فقط کاربرد زیبایی دارد و هیچ کاربرد درمانی ندارد و تنها کاربرد درمانی این نوع عمل جلوگیری از افسردگی یا عدم داشتن اعتماد به نفس برای کسانی که از ظاهر گوش خود ناراضی هستند

چه کسانی باید عمل جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی را انجام دهند؟

این عمل برای کسانی مناسب هست که از ظاهر گوش خود رضایت ندارند یا گوش ها از سر فاصله زیادی دارند یا در موارد شاید کمتر یه گوش کمتر یا کوچک تر از گوش دیگر هست با کسانی که قبلا این عمل را انجام داده اند و از نتیجه عمل رضایت ندارند کاندید برای انجام این نوع عمل هست . متقاضیان این نوع عمل معمولا کودکان هستند و البته حداقل سن برای انجام این نوع عمل 5 سال هست و باید حتما بالای 5 سال داشته باشد متاسفانه این دید هست برای دخترهای کودک این عمل رو به دلیل اینکه زیر حجاب قرار دارند و دیده نمی شود انجام نمی دهند که این انجام ندادن باعث از بین رفتن اعتماد به نفس در این اشخاص می شود

 

مراحل انجام جراحی زیبایی گوش

 

بهترین سن برای انجام عمل جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی بین 5 تا 20 سالگی هست . پیشنهاد می شود در قبل از سن نوجوانی این عمل را انجام دهید چون در اعتماد به نفس فرد بسیار تاثیر گذار هست

مراقبت های قبل و بعد عمل جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی چیست؟

برای مراقبت های قبل عمل جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی باید در نظر داشته باشیم هر موردی که باعث می شود گردش خون تغییر داشته باشد یک تا دو هفته قبل انجام ندهیم :

  • یکی از موارد نکشیدن سیگار هست 
  • استفاده زیاد از قهوه یا انرژی زاها رو یک هفته قبل عمل به حداقل خود برسانید.
  • استفاده از داروهایی که روند خون رسانی رو تغییر میدهند
  • اگرهم بیماری خاصی دارید حتما با پزشک و جراح خود مطرح کنید .

 

چه کسانی باید اتوپلاستی انجام دهند

برای مراقبت های بعد از عمل در نظر داشته باشید :

  • گوش ها از طریق پانسمان حداقل یک هفته بسته شده اند 
  • انجام فعالیت های سنگین یا ورزش سنگین تا یک ماه بعد عمل انجام نشود . 
  • تا یک هفته بعد از عمل اتوپلاستی تا حد امکان استراحت کنید و سر را تکان ندهید ولی بعد از یک هفته می توانید شرایط عادی زندگی را ادمه دهید .
  • بعد از برداشتن پانسمان باید باند کشی حتی در موقع خواب استفاده شود .
  • در نظر داشته باشید که تا دو ماه بعد از عمل زیبایی گوش نباید به گوش فشار بیاید و حتی موقع خواب باید طوری بخوابید که گوش ها زیر شما قرار نگیرد
  • مصرف سیگار هم تا دو هفته بعد عمل به حداقل خود برسانید
  • استفاده از لباس های آزاد که برای پوشیدن یا بیرون آوردن لباس مشکلی نداشته باشیم

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی چگونه انجام می شود؟

این نوع عمل برای بیمار از هر سه روش بیهوشی کامل ، نیمه بیهوش یا بی حسی موضعی انجام می پذرید انجام این عمل بنا به شرایط بیمار بین یک تا سه ساعت زمان میبرد تا انجام شود و برای سه حالت انجام می شود :

  • بزرگ کردن گوش یا برجسته سازی گوش این عمل برای کسانی هست که گوش به صورت طبیعی رشد نکرده هست و باعث شده گوش از حالت طبیعی خود کوچکتر مشخص شود که در این حالت پزشک با استفاده از جراحی بخش ظاهری گوش را بزرگتر می کند یا گوش را برجستگی می دهد
  • نزدیک کردن گوش به سر یا به اصلاح سنجاق کردن گوش این نوع عمل برای کسانی هست که گوش از سر فاصله زیادی گرفته و ظاهر نامناسبی دارد
  • کاهش اندازه گوش یا به اصلاح میکتوریا برای کسانی هست که میخواهد گوش های بزرگ خود را درمان کنند و از طریق جراحی گوش خود را کوچکتر کنند

تصویر اتوپلاستی در مشهد

هزینه جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی در مشهد

در برخی مواد برای رفع موارد ناهنجاری و مادرزادی باشد و به صورت درمانی تلقی شود بیمه بخشی از هزینه عمل را پرداخت میکند ولی اگر جراحی زیبایی اتوپلاستی انجام شود این مورد مورد پوشش بیمه قرار نمیگرد در این مورد حتما با جراح خود صحبت کنید . 

البته، هزینه جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی در مشهد ممکن است بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد که شامل تخصص و تجربه پزشک، نوع عمل، محل کلینیک یا بیمارستان و وضعیت پوست و سن بیمار می‌شود.

به طور کلی، هزینه جراحی زیبایی گوش در مشهد در سال 1403 حدود 20 میلیون تومان می باشد. البته، باید به یاد داشت که این مبلغ تخمینی است و می‌تواند بسته به موارد مختلفی مانند نوع عمل، تخصص پزشک، وضعیت پوست و سن بیمار، متفاوت کند.

در اینجا باید به این نکته هم توجه کنید که جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی یک روش جراحی زیبایی است و بیماری‌های بیمه‌ای پوشش نمی‌دهند، لذا باید توجه داشته باشید که ممکن است باید هزینه خدمات را به صورت کامل خودتانپرداخت کنید. همچنین، برای کاهش هزینه جراحی زیبایی گوش، می‌توانید با پزشکان و کلینیک‌های مختلف مشورت کنید و به دنبال پیشنهادات و تخفیفات آن‌ها بگردید. با این حال، باید به یاد داشت که انتخاب پزشک و کلینیکی با تجربه و معتبر برای انجام اتوپلاستی، مهمتر از هزینه است و به کیفیت و نتیجه نهایی عمل می‌تواند تأثیر بگذارد.

در نهایت، جراحی زیبایی گوش یک روش جراحی زیبایی است که بهبود ظاهر گوش و اصلاح شکل آن را هدف دارد. بنابراین، قبل از تصمیم گیری برای انجام این جراحی، باید با دقت و با مشورت با پزشکان متخصص و با توجه به وضعیت شما، تصمیم بهترین گزینه را بگیرید. همچنین، باید به یاد داشت که این جراحی شامل مخاطرات و عوارضی مانند عفونت، خونریزی و تحریک پوست گوش است، بنابراین باید با دقت و با مشورت با پزشکان متخصص، این تصمیم را بگیرید.

انتخاب بهترین جراح برای اتوپلاستی در مشهد چگونه هست ؟

مهم ترین بخش در انجام عمل زیبایی گوش این هست که شما بتوانید پزشکی را انتخاب کنید که بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند . برای انتخاب بهترین متخصص زیبایی برای شما باید در نظر داشته باشید که بهترین جراح زیبایی گوش کسی هست که تیم قدرتمندی در این زمینه داشته باشد و تمامی مجوزهای لازم در این زمینه را دارا باشد . نمونه کار های قبل و بعد پزشک را حتما ببینید . به صورت حضوری بروید و ببینید چقدر تایم گذاشته می شود و مشاوره قبل عمل چگونه هست و صداقت را می توانید ببینید یا خیر ، مورد دیگری که خیلی اهمین دارد هزینه ای که برای شما این جراحی دارد بهترین جراح کسی هست که علاوه بر معیار های بالا از لحاظ هزینه ای در چارچوب  بودجه مد نظر شما باشد

عوارض جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی چیست؟

  • عفونت کردن گوش بنابراین باید گوش را از آلودگی دور نگه داریم و به هیچ عنوان خیس نکنیم و دارو ها و آنتی بیوتیک ها را دقیقا سر تایم استفاده کنیم
  • عدم تقارن در گوش ها اینکه بعد از عمل یک گوش با گوش دیگر تناسبی نداشته باشد
  • قرار گرفتن خون یا مایع پشت گوش بعد از عمل اتوپلاستی

مزایا جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش، به عنوان یک روش جراحی پلاستیکی، برای اصلاح شکل و اندازه گوش‌ها انجام می‌شود. مزایای جراحی زیبایی گوش شامل موارد زیر می‌باشد:

۱- بهبود شکل گوش: جراحی زیبایی گوش، به شما اجازه می‌دهد تا شکل گوش خود را به دقت اصلاح کنید. این عمل، به شما امکان می‌دهد تا به شکل گوشی که با آن راضی نیستید، خداحافظی کنید و به شکلی جدید با خود اطمینان پیدا کنید.

۲- بهبود روانی: جراحی زیبایی گوش می‌تواند بهبود روانی شما را نیز به همراه داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که افرادی که با شکل گوش‌هایشان راضی نیستند، ممکن است از پیچیدگی‌های روانی مانند استرس و افسردگی رنج ببرند. با انجام جراحی زیبایی گوش، شما می‌توانید به شکلی جدید با خود اطمینان پیدا کنید و از سلامت روانی بهتری برخوردار شوید.

۳- افزایش اعتماد به نفس: با تغییر شکل گوش‌های خود، ممکن است احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و خود را در جمع بهتر احساس کنید.

جراحی زیبایی گوش در مشهد

معایب جراحی زیبایی گوش

همانند هر جراحی دیگری، جراحی زیبایی گوش هم ممکن است دارای معایبی باشد. معایبی که ممکن است با جراحی زیبایی گوش همراه باشد عبارتند از:

۱- خطر عفونت: همانند هر جراحی دیگری، جراحی زیبایی گوش هم ممکن است با خطر عفونت همراه باشد. این خطر می‌تواند با رعایت بهترین شرایط بهداشتی و استفاده از تجهیزات بهداشتی مناسب کاهش یابد.

۲- خطر خونریزی: جراحی زیبایی گوش همچنین ممکن است با خطر خونریزی همراه باشد. این خطر می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های جراحی مناسب و رعایت بهترین شرایط بهداشتی کاهش یابد.

۳- مشکلات ناشی از بیهوشی: در صورت استفاده از بیهوشی عمومی برای انجام جراحی زیبایی گوش، ممکن است نواحی دیگری از بدن نیز متاثر شوند و مشکلات ناشی از بیهوشی، مانند تهوع و استفراغ، بروز پیدا کنند.

۴- نتایج نامطلوب: ممکن است نتایج جراحی زیبایی گوش، با توجه به شرایط هر فرد، نامطلوب باشد. به عنوان مثال، در برخی افراد، شکل و اندازه گوش دوباره به حالت قبلی بازگردد.

به هر حال، اکثر مشکلات ناشی از جراحی زیبایی گوش، با رعایت بهترین شرایط بهداشتی و انجام جراحی توسط پزشکان مجرب، قابل کاهش هستند. قبل از تصمیم گیری در مورد انجام جراحی زیبایی گوش، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و به دقت مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهید.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی روی بخش ظاهری گوش انجام می شود و شنوایی رو بخش میانی و داخلی گوش هست پس هیچ تاثیری روی شنوایی چه بهبود و چه اختلال ندارد

هر عمل جراحی درد یا ناراحتی مختص به خود را دارد ولی این درد کاملا با دارو قابل کنترل هست و خوشبختانه درد بسیار کمی رو تحمل میکنید

برای عمل جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی مراقبت خاصی قبل از عمل ندارید ولی برای بعد عمل بهداشت و همچنین تغذیه رو باید کنترل کنید

آخرین مقالات
08 فروردین

مراقبت های بعد از تزریق ژل

ادامه مطلب

02 فروردین

تزریق ژل زیر چشم درمان قطعی سیاهی و گودی چشم

ادامه مطلب

25 اسفند

بهترین راه های درمان افتادگی پلک

ادامه مطلب

20 اسفند

تزریق چربی و عوارض تزریق چربی

ادامه مطلب

15 اسفند

عوارض عمل بلفاروپلاستی را بشناسیم

ادامه مطلب

10 اسفند

مقایسه روش های برداشتن خال صورت

ادامه مطلب

30 بهمن

صفر تا صد قرص فیتو + نظرات افراد و بررسی اصالت

ادامه مطلب

25 بهمن

خشکی چشم بعد از بلفاروپلاستی

ادامه مطلب

20 بهمن

روش یخ درمانی برای پوست

ادامه مطلب

18 بهمن

آیا پیکر تراشی قابل برگشت است؟

ادامه مطلب

16 بهمن

آیا از تاثیر خواب بر‍‍‍ پوست صورت اطلاعی دارید؟

ادامه مطلب

15 بهمن

کبودی چشم بعد از جراحی بینی ( رینوپلاستی)

ادامه مطلب

10 بهمن

معروف ترین رژیم های لاغری دنیا

ادامه مطلب

05 بهمن

ماموپلاستی چیست؟ آیا جای بخیه ماموپلاستی باقی می ماند؟

ادامه مطلب

30 دی

بررسی علل و درمان سفت و دردناک شدن نوک سینه اقایان

ادامه مطلب

25 دی

درمان واریس با لیزر و مزایا و مراقبت های آن

ادامه مطلب

20 دی

اندولیفت چیست؟ تمام آنچه که باید از اندولیفت بدانید

ادامه مطلب

16 دی

تاثیر جراحی زیبایی بینی بر حس بویایی

ادامه مطلب

12 دی

ماموگرافی دیجیتال چیست؟

ادامه مطلب

07 دی

7 دلیل اساسی برای نیاز به عمل لیپوماتیک چیست؟

ادامه مطلب

04 دی

ترس از عمل ابدومینوپلاستی

ادامه مطلب

16 آذر

راهکار برای افزایش سایز سینه چیست؟

ادامه مطلب

24 آبان

لیپولیز چیست و چه کاربردی دارد؟

ادامه مطلب

29 مهر

اهمیت ماساژ در لیپوماتیک

ادامه مطلب

18 مهر

جراحی زیبایی لیفت ران در مشهد

ادامه مطلب

22 شهریور

جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی در مشهد

ادامه مطلب

14 شهریور

متخصص زیبایی زنان مشهد + دکتر زیبایی واژن مشهد

ادامه مطلب

09 شهریور

اسکلروتراپی چیست؟ و چه کاربردی دارد

ادامه مطلب

04 شهریور

بزرگ کردن آلت تناسلی مردان با تزریق ژل ، تزریق چربی یا عمل جراحی

ادامه مطلب

02 شهریور

بهترین سن برای جراحی زیبایی سینه

ادامه مطلب

29 مرداد

عمل مینی بای پس معده + مزایا و معایب و هزینه

ادامه مطلب

25 مرداد

عمل بای پس معده در مشهد + هزینه و عوارض

ادامه مطلب

21 مرداد

بالن معده مشهد : بهترین پزشک بالون معده در مشهد

ادامه مطلب

17 مرداد

پماد زینک اکساید بهترین برای محافظت از پوست

ادامه مطلب

13 مرداد

فیشیال facial صورت چیست؟ مزایا و مراحل آن

ادامه مطلب

07 مرداد

مراقبتهای بعد از عمل ماموپلاستی چگونه است؟

ادامه مطلب

03 مرداد

همه چیز در مورد پماد بتامتازون

ادامه مطلب

30 تیر

صفر تا صد قرص زینک : فواید نحوه مصرف و عوارض

ادامه مطلب

26 تیر

سینه سوم یا پستان فرعی

ادامه مطلب

22 تیر

عدم تقارن سینه و روش های درمان

ادامه مطلب

whatsapp
whatsapp
instagram
how-to

مشاوره با ما